A gdy minie gwarancja...
Każdy nowy komputer jaki trafia w nasze ręce jest objęty gwarancją producenta. Standardowo wynosi ona 24 miesiące z opcją jej przedłużenia (oczywiście za dopłatą). Sporadycznie zdarza się, że producent proponuje nam specjalną, dłuższą gwarancję pod warunkiem, że zarejestrujemy produkt na stronie internetowej.
Gwarancja jest ważna, bo jeśli sprzęt raptem przestanie działać lub ulegnie innej samoczynnej usterce, będziemy mogli żądać jego bezpłatnej naprawy. W praktyce bywa z nią różnie, albowiem część serwisów stara się obciążyć odpowiedzialnością za problem klienta i odmawia usunięcia wady. Czasami takie podejście wynika wprost z polityki danego producenta, co zasługuje rzecz jasna na krytykę.
Te rozterki są poza nami, jeśli okres gwarancji minął definitywnie. Wtedy wszelkie naprawy będziemy realizować na nasz koszt. Pogotowie komputerowe zajmuje się nimi – zwykle z bardzo dobrym skutkiem.
Sporo zależy rzecz jasna od typu usterki i ceny podzespołów nadających się do wymiany. Nim zdecydujemy się na naprawę, serwisant poinformuje nas o kosztach.
Polecane artykuły
Energia
Cały świat jest uzależniony od energii elektrycznej – wszystkie dziedziny życia wymagają jej regularnej dostawy. Postęp technologiczny wymusił uzależnienie gospodarki od dostaw energii – co gorsza przemysł bez energii nie mógłby sprawnie funkcjonować! Energię elektryczną wykorzystuje większość zakła
Odnawialne źródła energii w Polsce – po co?
Produkowanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł jest wynikiem potrzeby ochrony środowiska oraz chęcią wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju. Obecnie głównym celem Polski jest zwiększenie wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. Poza tym ciągle rozwijająca się gospodarka